Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території земельних ділянок, що розташовані на території Новосілківського старостинського округу Пірнівської сільської ради
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території земельних ділянок, що розташовані на території Новосілківського старостинського округу Пірнівської сільської ради
Замовник:
Пірнівська сільська рада (07342, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Пірнове, вул. Спортивна буд. 1)
Назва документа державного планування:
Детальний план території земельних ділянок орієнтовною площею 12,5000 га на території Новосілківського старостинського округу Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області.
Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Відповідно до рішення Пірнівської сільської ради «Про розробку детальних планів території» від 14.09.2022р. № 1094-23-VIII року на замовлення Пірнівської сільської ради, ФОП «Неронова Є.М.» розробляє проєкт вищезазначеної містобудівної документації на місцевому рівні. Детальний план території земельних ділянок передбачає забудову під індивідуальне садівництво з метою уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, визначення містобудівних умов та обмежень, встановлення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними, санітарними нормами з урахуванням існуючої містобудівної ситуації та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», який регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об'єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об'єктів природно-заповідного фонду. Види планованої діяльності та об'єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, визначені законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Для об’єктів господарської діяльності важливим є визначення класу небезпеки та встановлення розміру санітарно-захисної зони. Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Так, детальним планом території передбачено забудову під індивідуальне садівництво на території Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області. Інженерне забезпечення передбачається виконати шляхом підключення до сучасних локальних інженерних мереж та споруд та до існуючих електромереж. Зазначений об’єкт підлягає оцінці впливу на довкілля.
Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Детальний план розробляється з урахуванням природно-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з додержанням технологічних і санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язку основних та допоміжних будівель і споруд: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території торгівлі, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти, атмосферне повітря, водні ресурси, стан біорізноманіття. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно до детального плану території, на здоров’я населення. б) для територій з природоохоронним статусом – відсутні. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. Альтернатива 2: Затвердження детального плану території орієнтовною площею 12,5000 га, під індивідуальне садівництво на території Новосілківського старостинського округу Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області.
Альтернатива 3: Затвердження детального плану території орієнтовною площею 12,5000 га під індивідуальне садівництво на території Новосілківського старостинського округу Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області в строк після 01.01.2025р. Обґрунтування вибору вказаних альтернативних сценаріїв буде відображено у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час виконання СЕО детального плану території будуть проведені: цільовий аналіз (формування блоку цілей охорони довкілля і подальший аналіз всіх елементів ДПТ на відповідність цим цілям); SWOT- аналіз (аналіз сильних і слабких сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації). З метою всебічного дослідження існуючого стану довкілля та стану здоров’я населення будуть використані дані натурних досліджень, моніторингу стану довкілля Департаменту охорони здоров’я Київської ОДА, доповіді про стан довкілля, стан здоров’я населення, статистична інформація тощо. Передбачається: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля (атмосферне повітря, водний басейн); проведення досліджень стану атмосферного повітря, шумового тиску транспортних потоків в межах території ДДП; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей (процедура громадських обговорень); проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я населення. Критерії рівнів забруднення: шумового тиску – рівні звуку відносно допустимих еквівалентних та максимальних; атмосферного повітря відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Для здійснення СЕО використовуватимуться зазначені методи, буде проведено аналіз статистичних даних стану довкілля та стану здоров’я населення, у тому числі буде здійснено: а) збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників, у тому числі: вибіркові (за територією) дослідження стану атмосферного повітря в межах ДПТ; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; критерії рівнів забруднення довкілля відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин середньодобових (ГДК с.д.); б) проведення аналізу слабких та сильних сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації; в) проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей г) проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; д) моніторинг фактичного впливу на довкілля.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Для запобігання негативному впливу на довкілля та здоров'я населення передбачені такі заходи: проведення комплексного благоустрою території, в т.ч., озеленення території; заходи щодо забезпечення належного поводження з відходами; операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів повинні здійснюватися з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України. При проектуванні будуть враховані протипожежні норми. На території забороняється розведення вогнищ, спалювання відходів. На всіх етапах реалізації ДПТ проектні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Звіт про стратегічну екологічну оцінку буде виконано в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з урахуванням наявної публічної інформації (з урахуванням обмеженого доступу на період дії воєнного стану).
Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються з 25.09.2024 по 04.10.2024 року до Пірнівської сільської ради на адресу: 07342, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Пірнове, вул. Спортивна буд. 1, e-mail: pirnove-sr@ukr.net. Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк громадського обговорення (надання пропозицій та зауважень) заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки визначено 10 днів з дня її оприлюднення на офіційному сайті Пірнівської сільської ради. Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк консультацій щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування Детальний план території орієнтовною площею 12,5000 га під індивідуальне садівництво, який розташовано на території Новосілківського старостинського округу Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області передбачено 10 днів з дня отримання органами виконавчої влади такої заяви.
Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Ознайомитись з заявою про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки можна в приміщенні Пірнівської сільської ради за адресою: 07342, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Пірнове, вул. Спортивна буд. 1 та сайті https://pirnivska-gromada.gov.ua від 25.09.2024 року.
Замовник/уповноважена особа замовника
Пірнівська сільська рада / Войко Ірина Ігорівна