ГУ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
09 листопада 2023 - останній день подання податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця (для платників ЄП ІІІ групи) за три квартали 2023 року
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що останній день подання Податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця для платників ІІІ групи за три квартали 2023 року – 09 листопада 2023 року.
Так, відповідно до абзацу першого п. 296.3 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), платники єдиного податку ІІІ групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) - п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ.
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем - п. 49.20 ст. 49 ПКУ.
Платники єдиного податку ІІІ (крім електронних резидентів (е-резидентів) сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал - п. 295.3 ст. 295 ПКУ.
Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем - абзац тринадцятий п. 57.1 ст. 57 ПКУ.
Неофіційні трудові відносини та несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що використання неофіційних трудових відносин та виплата незадекларованої заробітної плати, з якої не сплачені податки та єдиний соціальний внесок, завдають шкоди працівникам, які погодились працювати нелегально.
Несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж – це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж гарантує соціальний захист працівників: оплату лікарняних та допомоги на випадок безробіття, нещасного випадку на роботі чи професійного захворювання, майбутню пенсію.
Роботодавець (підприємство, фізична особа або фізична особа-підприємець), який має найманих працівників, зобов’язаний щомісяця сплачувати за них ЄСВ у розмірі 22% від бази нарахування (заробітної плати, винагороди за виконання робіт або надання послуг).
Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування поєднує в собі обов’язкові внески на пенсійне страхування, страхування від безробіття, від тимчасової втрати працездатності та від нещасного випадку на роботі чи професійного захворювання.
Перевірити оформлення трудових відносин, своєчасність і повноту сплати страхових внесків, набутий страховий стаж можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України або завантаживши мобільний додаток «Пенсійний фонд» (Google Play та iOS).
Платники акцизного податку з реалізації пального на обсяги втраченого пального внаслідок військової агресії РФ, складають акцизні накладні, які підлягають подальшій реєстрації після завершення воєнного стану
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що у випадку, якщо пальне втрачене, зіпсоване, знищене, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин, відповідно до п.п. 216.3 ст. 216 Податкового кодексу України, суб’єкти господарювання, які є платниками акцизного податку з реалізації пального, зобов’язані скласти акцизну накладну на такі операції (код операції для складання в одному примірнику 2).
Операції із втрати пального внаслідок військової агресії російської федерації підлягають відображенню на підставі первинних документів, складених відповідно до Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та з урахуванням положень ст.231 ПКУ (на обсяги пального, зокрема, зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин платниками акцизного податку з реалізації пального складаються також акцизні накладні на обсяги втраченого пального, які підлягають подальшій реєстрації після завершення дії воєнного стану).
Вимоги щодо забезпечення можливості розрахунків за товари/послуги з використанням електронних платіжних засобів
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29.07.2022 № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894), торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари/послуги, включаючи товари /послуги, реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно, у такі строки:
1) з 01 січня 2023 року – торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у п.п. 4 п. 1 Постанови № 894);
2) з 01 січня 2024 року – торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення від 5 до 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у п.п. 4 п. 1 Постанови № 894);
3) з 01 січня 2025 року – торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення менше ніж 5 тис. осіб (крім торговців, зазначених у п.п. 4 п. 1 Постанови № 894);
4) з 01 січня 2026 року – торговці – ФОП – платники єдиного податку 1 групи, торговці, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.
Водночас, вимоги п. 1 Постанови № 894 не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перелік яких затверджено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та протягом трьох місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації, звільнення від оточення (блокування) цих територій (п. 2 Постанови № 894).
Статтею 163 прим. 15 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х (далі – КУпАП), за порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, передбачено накладення штрафу на ФОП, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дія, передбачена частиною першою ст. 163 прим. 15 КУпАП, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
За інформацією ГУ ДПС у Київській області