ГУ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Програмний РРО - використання простіше та дешевше
Головне управління ДПС нагадує суб’єктам господарювання, що вони самостійно та за власним бажанням можуть обрати класичний або програмний РРО для застосування у господарській діяльності, - залежно від функціональних потреб та фінансових можливостей.
Платнику податків слід враховувати, що програмний РРО має переваги перед класичним, оскільки тут використовується безкоштовне програмне рішення від ДПС, яке забезпечує функціональні можливості, що відповідають вимогам Закону про РРО.
Програмний РРО можна встановити на будь-який гаджет, яким підтримується операційна система Windows, Android, чи іОS, який має підключення до мережі Internet, зекономивши на придбанні традиційного касового апарату та на його обслуговуванні.
Програмні РРО реєструються в контролюючих органах виключно в режимі онлайні.
Процес використання ПРРО передбачає онлайн передачу/отримання даних до/від фіскального сервера контролюючого органу.
За запитом користувача в ПРРО створено автоматичне формування Z-звіту (періодичного звіту) засобами фіскального серверу, при цьому передача даних до ДПС забезпечується без залучення інформаційних еквайєрів.
Використання ПРРО дає змогу зменшити витрати на здійснення розрахункових операцій, забезпечує ведення обліку товарів, формування звітності за любий період, зменшення ціни для привілейованих клієнтів, сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази даних, фіксації форми оплати, підрахунку будь-яких податків та знижок, тощо.
Для покупців (споживачів) застосування РРО/ПРРО містить ряд переваг, адже отримання розрахункового документу споживачем - це гарантія захисту його прав та створення можливості:
- здійснювати гарантійне обслуговування придбаного товару;
- повернути придбаний неякісний товар;
- фіскальний чек убезпечує споживача від придбання контрафактних (фальсифікованих) та контрабандних товарів;
- видача фіскальних чеків зменшує рівень тіньової економіки.
Суми коштів та товарів, перерахованих платниками податків ЗСУ та іншим військовим формуванням для забезпечення оборони держави включаються до складу витрат без обмежень
Головне управління ДПС нагадує суб’єктам господарювання, що відповідно до п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, коригування, встановлені п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ, не проводяться щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які добровільно перераховані (передані) ЗСУ, Нацгвардії України, СБУ, Службі зовнішньої розвідки України, ДПСУ, МВС України, УДО України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, сум коштів, перерахованих на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.
Коригування фінансового результату до оподаткування на суму вищезазначених коштів та товарів, перерахованих (переданих) платниками податків ЗСУ та іншим військовим формуванням для потреб забезпечення оборони держави та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, не здійснюється, тобто такі суми включаються до фінансового результату до оподаткування у складі витрат без обмежень.
Граничний обсяг для подальшого перебування на ЄП ІІІ групи зі ставкою 3% або 5 % після припинення дії спрощеної системи оподаткування з особливостями оподаткування
Законом України від 30.06.2023 №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 01.08.2023, зокрема, внесено зміни до підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, який доповнено новим п. 9 прим. 1 щодо особливостей переходу суб’єктів господарювання, які використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Згідно з п.п. 9 прим. 1.4.3 п.п. 9 прим. 1.4 п. 9 прим. 1 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, у 2023 році граничний обсяг доходу платників єдиного податку ІІІ групи зі ставкою 3% або 5 % визначається пропорційно до кількості календарних місяців поточного календарного року, протягом яких платник єдиного податку не застосовував спрощену систему з особливостями оподаткування.
Тобто, якщо з 01 січня по 31 липня 2023 року СГ застосовував спрощену систему з особливостями оподаткування, та повернувся з 01 серпня на сплату єдиного податку ІІІ групи зі ставкою 3% або 5 %, граничний обсяг доходу для такого платника на 5 місяців до кінця 2023 року становитиме 3257875 гривень.Розрахунок граничного обсягу доходу на 2023 рік: 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, визначеної на 01 січня 2023 року Х 6700 грн = 7818 900 грн.Розрахунок граничного обсягу доходу на 5 місяців до кінця 2023 року: (7818900 грн/12 місяців) Х 5 місяців = 3257875 грн.
Набрали чинності зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що 30 вересня 2023 року набрали чинності зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.
Так, змінами передбачено, що коли у квитанції до податкових накладних/розрахунків коригування зазначено код товару / послуги згідно з УКТ ЗЕД/умовним кодом товару/ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації ПН/РК, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Впроваджено право ініціювати подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, отримувачем/покупцем, для чого:
- отримувач/покупець надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику/продавцю через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису;
- постачальник/продавець подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу;
- отримувачу/покупцю надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником/продавцем і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.
Після запровадження зазначених змін у формі «Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зазначається територіальний орган ДПС, комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН якого прийнято таке рішення.
Вхід до Електронного кабінету із застосуванням ключа з «Хмарного сховища»
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що захищений носій особистого ключа – засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу. Такий захищений носій може зберігатися у вигляді електронного носія або може бути реалізований у вигляді «Хмарного сховища». Сервіс «Хмарне сховище» надає можливість зберігати особисті ключі користувачів у засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (захищеному колективному сховищі особистих ключів підписувачів, доступного онлайн).
Особистий ключ зберігається у «Хмарному сховищі» кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (далі – Надавач) всередині захищеного апаратно-програмного пристрою. Кожен особистий ключ захищений паролем, доступ до якого є тільки у власника та використання його можливе лише після успішної аутентифікації (ідентифікації особи) Надавачем.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал Державної податкової служби України. Для здійснення входу до приватної частини Електронного кабінету з застосуванням особистого ключа з хмарного сховища користувачу необхідно:
- у вікні «Вхід до особистого кабінету» обрати вкладку «Хмарне сховище»;
- з випадаючого списку в полі «Провайдер» обрати відповідного Надавача, в якого було отримано особистий ключ з «Хмарного сховища»;
- аповнити поле «Ідентифікатор користувача» (за необхідності); натиснути кнопку «Отримати посилання», перейти за посиланням (або сканувати Qr-Код) та підтвердити авторизацію на ресурсі Надавача. Після чого системою буде автоматично здійснено вхід до приватної частини Електронного кабінету.
Подання до ДПС Таблиці даних платника податку на додану вартість
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до рекомендацій ДПС, при поданні Таблиці даних платника податку на додану вартість необхідно враховувати:
1. При поданні до ДПС таблиці даних платника податку враховуйте відповідність виду економічної діяльності платника та кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізуються) платником на території України.
Код виду економічної діяльності відображений в реєстраційних даних платника та зазначається у графі «Код згідно з КВЕД» Таблиці даних платника.
- Наприклад, типовою є практика подання сільськогосподарським виробником Таблиці даних на реалізацію сільськогосподарської продукції. У випадках подання цим суб’єктом господарювання Таблиці даних на реалізацію, наприклад, юридичних послуг за відсутності відповідних пояснень, з практики – найчастіше такі Таблиці даних є помилково заповненими.
2. Надавайте лише достовірну інформацію. Подана інформація повинна корелюватися з показниками податкової звітності.
- Наприклад, сумнівною є ситуація подання Таблиці даних сільськогосподарським товаровиробником на реалізацію власної сільськогосподарської продукції (код групи товарів 01,02,03,04,07,08,10,12), у якого відсутня інформація про наявні земельні ресурси, трудові ресурси, власна або орендована техніка для виконання робіт, придбання послуг з оброблення землі, збирання урожаю тощо.
3. Дотримуйтесь принципу відповідності кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізовуються) платником та наявних у платника основних засобів, працівників, необхідних для виробництва та реалізації таких товарів (послуг).
- Наприклад, платник подає таблицю даних на реалізацію транспортних послуг при цьому відсутнє придбання чи оренда транспортних засобів, відображення відповідних об’єктів оподаткування у податковій та фінансовій звітності, формі20-ОПП, не надано пояснення.
Правом на податкову знижку за наслідками звітного податкового року можна скористуватись до кінця податкового року, наступного за звітним
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що скориставшись правом на податкову знижку, платник може повернути частину понесення протягом звітного року витрат (сплачених коштів), дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Слід враховувати обмеження права на нарахування податкової знижки:
- якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, на наступні податкові роки таке право не переноситься;
- витрати мають бути підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – декларація);
- податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку та резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;
- загальна сума податкової знижки, нарахована платнику у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 цього пункту;
- сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п.п.166.3.10 п. 166.3 ст.166 ПКУ, розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
Робота ПРРО в режимі офлайн без отримання діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС, заборонена
Головне управління ДПС у Київській області наголошує платників податків, що з 01 серпня 2023 року заборонено використання програмних реєстраторів розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, які присвоюються розрахунковим документам ПРРО, що працює в режимі офлайн – таку норму абзацу 7 ст. 5 Закону №265 відновлено Законом України від 30.06.2023 №3219-ІХ, який набрав чинності з 01.08.2023 року.
Нагадаємо, що ПРРО працює в режимі офлайн лише в період, протягом якого відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером ДПС.
Листування з органами ДПС через Електронний кабінет
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що в Електронному кабінеті створена можливість листування платника податків з органами податкової служби.
Так, меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.Звертаємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автор електронного листа повідомляється про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.
Заповнення поля «Місце провадження господарської діяльності» заяви про застосування спрощеної системи оподаткування
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що для обрання/переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування - п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України.
Форму Заяви затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.
У Заяві зазначаються обов’язкові відомості, зокрема, місце провадження господарської діяльності.
У випадку зміни, зокрема, місця провадження господарської діяльності, відповідно до п. 298.5 ст. 298 ПКУ платниками єдиного податку І та ІІ груп Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни - п. 298.5 ст. 298 ПКУ.
У разі зміни податкової адреси СГ, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку ІІІ групи не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни - п. 298.6 ст. 298 ПКУ.
Реєстрація СГ як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку - п. 299.1 ст. 299 ПКУ, до реєстру платників єдиного податку вноситься, зокрема, місце провадження господарської діяльності - п. 299.7 ст. 299 ПКУ.
Формою Заяви передбачено заповнення поля 6 «Місце провадження господарської діяльності», в якому зазначається наступна інформація:
- код за КОАТУУ заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, затвердженого наказом Державної служби статистики України від 31.10.1997 № 659 зі змінами та доповненнями, розміщений на офіційному вебсайті Державної служби статистики України;
- область, район, населений пункт;
- вулиця, номер будинку/офісу/квартири;
- індекс.
ФОП, яка прийняла рішення здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, має дотримуватись вимог ст. 298 ПКУ та зазначати в Заяві обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».
ФОП – платник єдиного податку, який планує здійснювати діяльність у заздалегідь не визначених місцях (надання послуг, торгівля на виставках, ринках), у графі «Область, район, населений пункт» поля 6 «Місце провадження господарської діяльності» Заяви зазначає: «Надання послуг на території України» та/або «Торгівля на території України». При цьому інші графи поля 6 Заяви не заповнюються. Залишаємось на зв’язку:
”Оптова” та ”роздрібна” торгівля
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що відповідно до ст. 1 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями, оптова торгівля – це діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним СГ, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим СГ (у тому числі іноземним СГ, які діють через свої зареєстровані постійні представництва).
Роздрібна торгівля – діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших СГ (у тому числі іноземних СГ, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області